Дейности, относно които могат да се подават сигнали по ЗЗЛПСПОИН
Сигнали по ЗЗЛПСПОИН могат да се подават за нарушения на българското законодателство или на посочените в закона актове на Европейския съюз в областите по чл. 3 от закона, свързани с дейността на „Българска банка за развитие“ ЕАД.
Подаване на сигнал чрез канала за вътрешно подаване в „Българска банка за развитие“ ЕАД (ред за подаване на сигнали за нарушения)
Имайте предвид, че:
- По анонимни сигнали или сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години, не се образува производство.
- Не се разглеждат сигнали, които не попадат в обхвата на ЗЗЛПСПОИН и съдържанието на които не дава основания да се приемат за правдоподобни.
- Сигнали, съдържащи очевидно неверни или заблуждаващи твърдения за факти, се връщат с указание към сигнализиращото лице за коригиране на твърденията и за отговорността, която носи за набедяване по чл. 286 от Наказателния кодекс.
- Ако сигналът не отговаря на изискванията на закона за подаването му, сигнализиращото лице се уведомява, с цел отстраняване на допуснатите нередовности. Ако същите не бъдат отстранени в 7-дневен срок от уведомлението, сигналът заедно с приложенията към него се връща на сигнализиращото лице.
За регистриране на сигнал се използва Формуляр по образец, утвърден от националния орган за външно подаване на сигнали – Комисия за защита на личните данни (КЗЛД), който трябва да съдържа най-малко следните данни:
1. трите имена, адрес и телефон на подателя, както и електронен адрес, ако има такъв;
2. имената на лицето, срещу което се подава сигналът, и неговата месторабота, ако сигналът се подава срещу конкретни лица и те са известни;
3. конкретни данни за нарушение или за реална опасност такова да бъде извършено, място и период на извършване на нарушението, ако такова е било извършено, описание на деянието или обстановката и други обстоятелства, доколкото такива са известни на сигнализиращото лице;
4. дата на подаване на сигнала;
5. подпис, електронен подпис или друга идентификация на подателя.
Към сигнала могат да се приложат всякакъв вид източници на информация, подкрепящи изложените в него твърдения, и/или позоваване на документи, в т.ч. посочване на данни за лица, които биха могли да потвърдят съобщените данни или да предоставят допълнителна информация.
Писмен сигнал се подава:
1. чрез пощенска пратка на адрес: ул. „Дякон Игнатий“ № 1, гр. София, като върху плика се изписва текст „Сигнал по ЗЗЛПСПОИН“ и наименованието на Банката - необходимо е сигналът да бъде саморъчно подписан;
2. чрез електронната форма на адрес: signals@bdbank.bg – необходимо е сигналът да бъде подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП);
3. на място в деловодството на адрес: гр. София 1000, ул. „Дякон Игнатий“ № 1, като върху плика се изписва текст „Сигнал по ЗЗЛПСПОИН“ и наименованието на Банката.
Устен сигнал се подава:
- чрез лична среща, в уговорен със служител от управление „Регулаторно съответствие и контрол“, отговарящи за приемането, регистрирането и разглеждането на сигнали подходящ ден и час, по искане на сигнализиращото лице.
Времето за лична среща се уговаря чрез телефон (+359 2 930 6333) или електронна поща (office@bdbank.bg).
Устният сигнал се документира чрез попълване на формуляра от служителя, отговарящ за разглеждането на сигнали. На подаващия сигнала се предлага да го подпише, при желание от негова страна.
В срок от 7 дни след получаването на сигнала служител, отговарящ за разглеждането му, ще потвърди получаването и ще Ви предостави информация за регистриране на сигнала и неговия Уникален идентификационен номер (УИН) и дата на получаване на сигнала. Този уникален идентификационен номер се прилага към всяка следваща информация или комуникация във връзка със сигнала.