INGILIZ

От Пещера до Холивуд – по стъпките на успеха

Знаете ли кое е общото между Мария Бакалова, Енрике Иглесиас, Дзукеро, Джес Хонг, Морган Фрийман, Линдзи Стърлинг и Питър Динклидж? Обувките на българската марка INGILIZ, произвеждани в град Пещера. Те са любим аксесоар на десетки световноизвестни актриси, модели, музиканти и инфлуенсъри, който може да бъде видян на кориците на популярни лайфстайл издания, в холивудски продукции, на червения килим и на модните подиуми навсякъде по света.  
Днес тръгваме по стъпките на иновативната компания, която развива бизнеса си с подкрепата на ББР.

„Дайте на жената подходящите обувки и тя ще покори света“, е една от безсмъртните реплики на Мерилин Монро.  Историята на INGILIZ напълно я потвърждава. Тя започва през 1976 г., когато младата Фатима се присъединява към бивша социалистическа фабрика за обувки. Бързо предава страстта си към модата на сина си Гюрсел, който завършва специалност „Дизайн на модни обувки“ и през 1983 г. започва работа в същия завод. Там той заема различни позиции като технолог и моделиер и усъвършенства уменията си, а няколко години по-късно предприемчивостта и вниманието му към детайла водят до основаването на семейната фирма INGILIZ, вдъхновена от фамилното име Ингилизови. Тя въплъщава понятието „семеен бизнес“, обединявайки няколко поколения с обща цел – създаването на перфектната обувка. “Работим заедно с баща ми, с брат ми, с леля ми, с майка ми, всички сме тук. Това е най-голямата ни гордост”, казва синът на Гюрсел - Ремзи.

Началото е скромно - на площ от 15 кв. м и с две шевни машини започва производството на първите продукти на компанията. Първоначално те са изцяло фокусирани върху местния пазар и чрез мрежа от дистрибутори се позиционират във всички големи градове в България.  Четири години по-късно, през 2000 г., фирмата закупува първия си собствен цех. INGILIZ прави изключително смел залог, като започва и първото у нас производство на калъпи за обувки. Днес тя напълно е затворила цикъла и е лидер на Балканите в създаването на консумативи – калъпи, саи, табани и ходила. 
С растежа на компанията все по-активно участие в управлението й взима Ремзи Ингилизов, чиято визия за развитие се оказва ключова. Под негово влияние през 2013 г. INGILIZ се насочва към луксозния сегмент, като залага на все по-високо качество и се ориентира основно към онлайн продажби. „Когато препозиционирахме бранда, решихме да прекратим и работата с дистрибуционната мрежа, защото искахме да изведем продукта на друго ниво и виждахме бъдещето на онлайн търговията“, разказва Ремзи. Това начинание преобръща всички процеси в компанията и налага един изцяло нов модел на профилиране и таргетиране на клиенти.
Опитът очевидно е успешен, тъй като 10 години по-късно 50% от продукцията на фабриката се реализира в САЩ и в сегмента на премиум обувките. 30% отиват в Китай и едва 7% остават у нас. За да покрива толкова голяма част от света, фабриката има 11 стратегически партньора. Може би най-популярната марка в момента, която произвежда моделите си в партньорство с INGILIZ, е By Far - виждали сме с техни обувки Джиджи Хадид, Хейли Бийбър и Дакота Джонсън. Demobaza е друг от клиентите на семейната компания от Пещера. Това са двама български дизайнери, създали костюмите за Dune и работили по редица касови продукции, сред които “Игрите на глада”, “Мъже в черно 4: Глобална заплаха” и “Черната пантера”.
Освен обувки, компанията продава и калъпи за фабрики в Гърция, България и Румъния. Преди пандемията от Covid-19 са работели с 488 фирми, сега само с 50. Останалите още се възстановяват от кризата. 
За да се направи една обувка, трябва калъп, после няколко прототипа, финална мостра и чак накрая идва истинският екземпляр, готов за носене, обясняват Гюрсел и Ремзи. Всяко правило обаче си има изключение. През 2016 г. във фабриката се появява Джанфранко Пиерантони. Той е от филмовия бизнес. Продуцент е на филми и притежава ателие за сценични костюми. Води го проблем - липсват му 700 чифта обувки за една продукция и има две седмици, в които INGILIZ да ги произведат.“На мен ми прозвуча малко смешно. Да искаш нещо от днес за утре, при това толкова специфично. Той ни остави чертеж, капаро и си тръгна”, споделя Ремзи. И допълва, че е истинско предизвикателство да се пропускат етапи в производството, защото нещата трудно се случват от първия път.  Пробата обаче се оказва успешна и от този момент INGILIZ се качват на сцената на голямото кино, обувайки героите във феноменални продукции като Game of Thrones и Star Wars. “От 2020 г. решихме, че всички продукти, които правим за филми или за известни личности, ще ги произвеждаме по две бройки и сега ги трупаме. Когато един ден имаме правата за тях, ще ги покажем. Засега пълним един склад с обувки”, смее се Ремзи.
За фабриката от Пещера това е вълнуващо приключение, пълно с непредвидими ситуации – като това да произведат по спешност две различни обувки за Морган Фрийман поради специфика в номерацията му, мъжки модел 35 номер за Питър Динклидж или дамски високи обувки номер 45 за скандинавски участници в Drag Show. 
Освен безспорно интересна, работата на INGILIZ е отговорна към околната среда. Компанията е напълно енергийно независима, като работи по различни инициативи за намаляване CO2 емисиите в околната среда. Традиционните източници на светлина са заменени изцяло с LED тела във всичките й производствени, административни и търговски обекти. Започва и инициатива за преминаване към 100% възобновяеми зелени енергийни източници. Шест фотоволтаични покривни инсталации произвеждат приблизително 4 500 000 киловатчаса електрическа енергия годишно, покриващи цялото потребление на фирмата, като спестяват 486 тона CO2 емисии. Това се равнява на годишното потребление на около 580 домакинства или емисиите на 270 автомобила. Зелената идея се доразвива и във високоефективната система за рециклиране и намаляване на отпадъка при разкрояването на кожите. „Системата е единствена в България, като има едва четири работещи такива в цяла Европа“, обяснява Ремзи Ингилизов. 
INGILIZ разработва лепило на водна основа, което да замести ацетоновото, циповете на обувките се създават от рециклирани бутилки. Рециклират се и компонентите, и опаковките за обувки. Иновативната компания финансира развитието на дейността си с подкрепата на Българската банка за развитие, а бъдещите й планове включват експанзия на нови пазари и усъвършенстване на използваните технологии. 


 

Съгласен съм

Строго необходими бисквитки

Име

Източник

Цел

Период

csrftoken

bbr.bg

Тази бисквитка е свързана с платформата за уеб разработка Django за python. Използва се за подпомагане на защитата на уебсайта срещу атаки за фалшифициране на междусайтови заявки

1 година

Функционални бисквитки

Име

Източник

Цел

Период

yt-remote-device-id

youtube.com

YouTube настройва тази бисквитка, за да съхранява видео предпочитанията на потребителя, използващ вграден видеоклип в YouTube.

сесия

ytidb::LAST_RESULT_ENTRY_KEY

youtube.com

Бисквитката ytidb::LAST_RESULT_ENTRY_KEY се използва от YouTube за съхраняване на последния запис в резултат от търсенето, върху който потребителят е кликнал. Тази информация се използва за подобряване на потребителското изживяване чрез предоставяне на по-подходящи резултати от търсенето в бъдеще.

сесия

yt-player-headers-readable

youtube.com

Бисквитката yt-player-headers-readable се използва от YouTube за съхраняване на потребителски предпочитания, свързани с възпроизвеждане на видео и интерфейс, подобрявайки изживяването на потребителя при гледане.

сесия

yt-remote-connected-devices

youtube.com

YouTube настройва тази бисквитка, за да съхранява видео предпочитанията на потребителя, използващ вграден видеоклип в YouTube.

сесия

yt-remote-сесия-app

youtube.com

Бисквитката yt-remote-сесия-app се използва от YouTube за съхраняване на потребителски предпочитания и информация за интерфейса на вградения видеоплейър на YouTube.

сесия

yt-remote-cast-installed

youtube.com

Бисквитката yt-remote-сесия-name се използва от YouTube за съхраняване на предпочитанията на потребителя за видео плейър с помощта на вграден видеоклип в YouTube.

сесия

yt-remote-fast-check-period

youtube.com

Бисквитката yt-remote-fast-check-period се използва от YouTube за съхраняване на предпочитанията на потребителя за видео плейър за вградени видеоклипове в YouTube.

сесия

yt-remote-device-id

youtube.com

YouTube настройва тази бисквитка, за да съхранява видео предпочитанията на потребителя, използващ вграден видеоклип в YouTube.

сесия

Таргетиращи бисквитки

Име

Източник

Цел

Период

_fbp

.bbr.bg

Facebook настройва тази бисквитка да съхранява и проследява взаимодействията.

3 месеца

_ga_*

.bbr.bg

Google Analytics задава тази бисквитка да съхранява и брои показвания на страници.

1 година 1 месец 4 дена

_ga

.bbr.bg

Бисквитката _ga, инсталирана от Google Analytics, изчислява данните за посетителите, сесиите и кампаниите и също така следи използването на сайта за отчета за анализ на сайта. Бисквитката съхранява информация анонимно и присвоява произволно генериран номер за разпознаване на уникалните посетители.

1 година 1 месец 4 дена

_gid

.bbr.bg

Инсталирана от Google Analytics, бисквитката _gid съхранява информация за това как посетителите използват уебсайт, като същевременно създава аналитичен отчет за ефективността на уебсайта. Някои от данните, които се събират, включват броя на посетителите, техния източник и страниците, които посещават анонимно.

1 ден

_gat_gtag_UA_

.bbr.bg

Google Analytics задава тази бисквитка да съхранява уникален потребителски идентификатор.

1 минута

fixed-button-icon Кандидатствай fixed-button-icon Онлайн банкиране
Валутни курсове
Лихвени индекси
booster imager

Business Booster