Първия български супер автомобил Sin R1

Зелена трансформация с 300 км в час

Sin Cars първоначално тя е ситуирана във Великобритания, но 2 години по-късно производството и развойният център се местят у нас. Следва и създаването на първия български супер автомобил Sin R1

Някои се раждат, за да побеждават, но това е скучно. Аз съм се родил, за да се състезавам“. Думите на легендарния Михаел Шумахер важат с пълна сила и за Росен Даскалов - главния изпълнителен директор на Sin Cars. Отраснал с любовта към колите, механиката и високите скорости, той е бивш пилот, настоящ дизайнер, инженер и създател на първия български състезателен автомобил Sin R1.

“Бензинът“ в кръвта му е по рождение, тъй като бащата на Росен е републикански шампион по мотоциклетизъм. Първата му среща с високите скорости е на картинг пистата едва на 6-годишна възраст: „Седнах зад волана като дете и разглобявах играчките си, за да ги направя сам след това. На 16 вече бях шампион, майстор на спорта и всичко вървеше по реда си. Колите бяха моя мечта“, спомня си Росен Даскалов.

Минават години обаче, преди тя да се осъществи. Започва с един опит: да направи автомобил за себе си, тъй като на пазара не успява да намери такъв, който да му пасне. Опитът е повече от сполучлив и през 2012 г. води до основаването на компанията Sin Cars (Sport Innovation Cars). Първоначално тя е ситуирана във Великобритания, но 2 години по-късно производството и развойният център се местят у нас. Следва и създаването на първия български супер автомобил Sin R1.

Той е надграден с 5 усъвършенствани версии, като във всяка следваща се правят сериозни инвестиции в търсене на още по-добри резултати. Последният Sin R1 е карбонов, тъй като този иновативен материал, използван при ексклузивните спортни коли, е значително по-здрав и лек. Така се постига обща маса на автомобила от едва 1 250 кг.

Въпросните въглеродни влакна се изработват в завода на Sin Cars в Русе. Там се оптимизират допълнително и двигателите на американската компания GM, като мощността им достига от 450 до внушителните 650 конски сили.

Техническите характеристики също впечатляват. Ускорението 0-100 км/час при върховата версия с 650 к.с. става за само 3 секунди. Скорост от 200 км/час се постига за 9,7 сек., като колата продължава да ускорява чак до 300 км/час.

Неслучайно българският суперавтомобил се продава успешно на три континента и участва в GT4 шампионати по цял святи печели редица състезания. В последните 9 години пилотите на Sin R1 представят достойно страната ни на европейски и международни състезания във Франция, Холандия, Белгия, Австрия, Италия, Унгария, Германия, Словакия, Великобритания, Чехия, Русия, САЩ и Канада.

Разбира се, няма как компания на високите скорости като Sin Cars да не е в крак с времето и дори да го изпреварва. Това е и причината бизнесът на Росен Даскалов да започне да се развива в друга посока – разработването на електрически превозни средства,с внедрени технологии за състезания и моторни спортове.

През 2018 г. започва производството на CO2 неутралните транспортни бусчета от серията L CITY. В основата на техния дизайн са принципите на повишена издръжливост и възможност за обновяване, в съответствие с модела на кръговата икономика. Производството им се придържа към строгата законодателна рамка на ЕС и насърчава по-зелено и отговорно бъдеще чрез устойчиви практики, като в същото време отговаря на огромния недостиг на електромобили категория N1 за доставки в градска среда в Европа.

В R&D центъра на компанията в Русе се разработва и производствена линия за батерии, като това я прави първият и единствен български производител на батерии за електрически превозни средства. Освен за собствени нужди, те могат да бъдат произвеждани и за външни клиенти.

Sin Cars търси решение и на проблема със замърсяването, генерирано от изхвърлянето на стари литиево-йонни батерии и вредата, които техният състав причинява на природата. Дори след 10 години и 3000 цикъла на зареждане, батериите й запазват 70% от капацитета си. А когато цикълът на експлоатация приключи, компанията предлага обратно изкупуване на батерията и я превръща в домашна система за съхранение на енергия, която може да се използва от клиентите като допълнение към слънчевите панели, монтирани на покривите им. Това енергийно решение има приблизителен цикъл на експлоатация от 30-40 години и може да се използва дори за промишлени цели.

Партньор в разрастването на дейността на фирмата е Българската банка за развитие, която подкрепя Sin Cars да увеличи производството и да разшири пазарния си дял. Компанията вече има сключени договори за доставка на електромобили с партньори в Холандия, а нейни бусчета са продадени в Германия, Испания, Обединено кралство и България. Целта, около която се обединяват, е да се премахнат границите между сложната скъпа автомобилна индустрия и достъпните бизнес решения за нулеви емисии и контрол върху замърсяването.

 

fixed-button-icon Кандидатствай fixed-button-icon Онлайн банкиране
Валутни курсове
Лихвени индекси
booster imager

Business Booster