
Експерт/главен експерт „Финансова отчетност“ в управление „Финанси“
Българска банка за развитие е институция, единствена по рода си в България. Визията на ББР е да развие разнообразен и жизнен финансов пазар за малките и средни предприятия, да създаде богат избор на финансови продукти и инструменти, когато пазарът не предлага достатъчно, да бъде партньор на бизнеса и да финансира, подкрепя и консултира растежа на малките и средни предприятия, като мобилизира разумно и ефективно публични и частни ресурси.
Към настоящия момент търсим сериозни и амбициозни кандидати за позицията eксперт/главен експерт „Финансова отчетност“ в управление „Финанси“.
Основни задължения и отговорности:
- Участие в процеса на изготвяне на индивидуални и консолидирани финансови отчети по МСФО, вкл. събиране, проверка и елиминиране на вътрешногрупови транзакции;
- Прилагане на МСФО 9 – Финансови инструменти, включително класификация на активи, поддържане и усъвършенстване на модели за очаквани загуби (ECL), калкулации на обезценки и провизии;
- Изготвяне на отчетност по национални и европейски програми/проекти, включително бюджети, междинни и финални финансови отчети;
- Участие в процеса по рейтинговане – изготвяне на отчети и справки по шаблон на външни рейтингови агенции;
- Проследяване и прилагане на промени в приложимите стандарти МСФО;
- Участие и взаимодействие с външните одитори на Банката в процеса на годишния одит на финансовите и други отчети;
- Участие в оптимизиране и усъвършенстване на процесите по финансово отчитане, и автоматизация на изготвянето на отчетите;
- Изготвяне, усъвършенстване, съгласуване и внедряване на вътрешни правила и процедури в областта на отчетността, финансовия контрол и управлението;
- Участие в изготвянето/актуализирането на различни периодични и непериодични доклади – ВААК, ВААЛ, План за възстановяване, План за преструктуриране и др.
Изисквания към кандидатите:
- Висше образование в областта на счетоводство, финанси или икономика;
- Минимум 2 години опит във финансовата отчетност или одита на финансова институция, с фокус върху МСФО, като опит в банка ще се счита за предимство;
- Задълбочени познания и опит с МСФО 9;
- Опит в изготвянето на консолидирани финансови отчети по МСФО;
- Опит в отчетността по национални и европейски програми;
- Опит в работата с международни агенции за външно рейтинговане;
- Умения за работа с ERP системи - предимство;
- Отлична компютърна грамотност – Word, Excel (макроси, пивоти, моделиране);
- Много добро владеене на английски език – писмено и говоримо;
- Аналитично мислене, внимание към детайла и способност за приоритизиране на задачи.
В Българска банка за развитие ще имате възможност:
- Работа в екип от доказани професионалисти с висока експертиза в банковия и регулаторен сектор;
- Възможност за участие в значими проекти;
- Конкурентно възнаграждение и пакет от социални придобивки;
- Възможности за обучение, сертификации и кариерно развитие в сферата на счетоводните стандарти.
Ако тази позиция представлява интерес за вас, можете да се свържете с нас на jobs@bdbank.bg, като ни изпратите актуална автобиография.
Само кандидатите, одобрени по документи, ще бъдат поканени на интервю.
Конфиденциалността е гарантирана и предоставените лични данни ще бъдат съхранявани и обработвани в съответствие със законовите изисквания. Вашите лични данни ще бъдат използвани само и единствено за целите на подбора и ще бъдат съхранявани 6 месеца след приключване на конкурса.