
Същинска част
- Визия: какво искате да създадете, в какво желаете да се превърнете
- Мисия: с какво ще помогнете на вашите клиенти и обществото като цяло (ако е приложимо)
- Цели: краткосрочни, средносрочни и дългосрочни
- Описание на стратегическия план и бизнес идеята
- Екип: описание на екипа, който ще реализира идеята и неговата квалификация
- Партньори: други компании, с които се кооперирате; консултанти; други значими връзки
- SWOT анализ: кои са вашите силни и слаби страни, кои са възможностите и заплахите пред вашата компания
- Финансова стратегия и финансови прогнози: размер на необходимите средства и източниците за тях; оборот; ликвидност; очаквани финансови резултати по периоди за планирания период; прогноза за паричните потоци
- Маркетингова стратегия:
- Описание на продуктите или услугите, вкл. информация нови или подобрени са те
- Анализи за обосновка на продуктовите решения
- Потребители/ клиенти – описание на целевите групи, кои са и как ще бъдат привлечени, резултати от пазарни проучвания
- Пазарна стратегия
- Пласментна стратегия
- Ценова политика
- Рекламна стратегия и стимулиране на продажбите
- Производствена стратегия – организация и технология на производството
- Доставчици
- Икономически и социални резултати (примери)
- Нарастване на продажбите – външен и вътрешен пазар
- Създаване на нови работни места
- Решаване на екологични проблеми за региона
- Решаване на проблеми свързани с техническата безопасност, хигиената на труда и др.